Nisan 3rd, 2008 | Yazan:

Sevgili ziyaretçilerim,

Bu tarifimi benim ileride oturan komşum Fatmadan aldım. Sağolsun tarifini verdi ve bende sizler için yaptım ve tarifini yazdım. İlk defa bayram ziyaretine gitmiştim. O zaman yemiştim. Çok hoşuma gitmişti. İlk denememde pek güzel olmamıştı. ikinci deneyimimde daha güzel oldu. Çok kolay bir tarif. Sadece iyice okuyup öyle yapın. Tekrar teşekkür ederim Fatmaya. Umarım sizlerde beğenirsiniz.

Incirli tatliciklar

Malzemeler:

  • 25 tane İncir
  • 1 su bardağı süt
  • 1 yumurta
  • Yarım su bardağı toz şeker
  • 1 Kabartma tozu
  • 1 tane Vanilya

Üzeri için:

  • 1 paket krem şanti ( yani 1 poşet)
  • 1 çay bardağı süt
  • Ve üzerini süslemek için ceviz içi
  • NOT: kullanacağınız cam tepsinin boyu 26 santim ve eni 18 santim olursa daha iyi olur.

Incirli tatliciklar

Yapılışı:

  • İncirleri ılk suda 10 dakika kadar ıslat.
  • Daha sonra Robotunuz varsa, onu hazırlayın. Robota sırasıyla incir olmak üzere hepsini atın.
  • Güzelce robotta ezin. İyice ezilsin.
  • Fırınımızı 180 derecede ısıtalım.
  • Cam kabımızı hazırlayalım. Kabımız çok büyük olmasın. Çok hafif yağla,ama çok hafif. Daha sonra yaptığımız bu karışımı güzelce yayalım. Isınmış fırına sürelim.
  • Üzeri biraz kızarana kadar. Yaklaşık 35 dakika felan. Üzeri kızardıktan sonra fırından çıkarın.Sanki içi cıvıkmış gibi geliyor , Ama öyle değil. bir süre sonra içine çekiyor .Koyulaşıyor. Hatta pişerken epey kabarıyor ,ama sonra biraz daha inceliyor.
  • Yanlız piştikten sonra sakın hemen dilimlemeyin. Yoksa eziliyor. Sertleşene kadar bekleyin
  • 1 saat kadar kesin bekleyin. Daha sonra küçük küçük dilimleyin. Kare şeklinde.
  • Krem şantiyi sütle güzelce çırpın. Ya torbayla yada kaşıkla incir karelerin üzerine koyun.
  • Ve yine güzelce ceviz içiyle süsleyin.
  • Tarifimiz hazırdır.

Afiyet olsun!

Sevgilerimle,

Canan Gülbeden



22 Yorum var “İncirli Tatlıcıklar”

0. nuray bayar diyor ki:

Merhaba ablacım uzun zamandır yazmıyordum nihayet bugün bilgisayarın başına geçtim ve hemen senin sitene girdim. Ay ay ay o nekadar güzel incir tatlıları canım istedi. Bahsettiğin incir tatlısı buydu demek en kısa zamanda denemem lazım, elllerine sağlık. Şunu belirtmek isterimki çok güzel tarif anlatıyorsun detayıyla tam anlayabileceğimiz dilde yazıyorsun tekrar sağol ablacım. Enişteme ve yiğenlerime selamlar öpücükler. 2 ay kaldı kavuşmamıza yaşasın….

1. Ilker Erdem diyor ki:

Sevgili Canan ablacigim tarifin super. Kuru inciri cok seven biri olarak cok begendim ellerine saglik. Sevgiler

2. Canan Gülbeden diyor ki:

Canım Kardeşim,
Ne kadar sevindim , mesajına bilemezsin. sağolasın canım benim. tarifleri güzel anlattığımı yazıyorsun, çok teşekkür ederim. İçimi rahatlattın. İnşallah Allahın izniyle yakında görüşeceğiz. bende sizleri çok özledim. Sende Nuriye çok çok selam söyle. Ve canım yiğenim Zaferide Şöyle koklaya koklaya öp , benim için. Kendinize iyi bakın. Herkese selam.
Sizleri çok seven Ablan.
Sevgilerimle
Canan Gülbeden

3. gülay güneş diyor ki:

merhaba canım ablacım saat 00.30 da ancak girebildim sitene. Bende bayıldım incir tatlısına gerçekten görüntüsü çok güzel mutlaka denemem lazım,bide şunu belirtmek isterimki;anlaşılır dilde yazdığın için kimsenin zorlanacağını sanmıyorum.Hepsi birbirinden güzel.Hepinizi çok özledim.Görüşmek dileğiyle.Hoşçakalın…Çocukları öp.Enişteme selam.

4. Canan Gülbeden diyor ki:

Canım Kardeşim Gülay,
Bende sizleri çok özledim,Canım benim. İncirli tatlıyıda beğendiğine çok sevindim. Güzel sözlerin için sana çok teşekkür ederim.Bir tanem yine görüşmek üzere. Çocukları çok çok öperim. Herkese selam söyle.
Sevgilerimle
Canan Gülbeden

5. Canan Gülbeden diyor ki:

Sevgili İlker,
Mesajın için çok teşekkür ederim. Aslında ben sana senden önce yazacaktım. Yine sen yazdın. Sağolasın canım benim. Bende inciri çok severim. Üstelikte çokta sağlıklı . Yine görüşmek üzere . Sevgiyle kal. Öperim.
Sevgilerimle
Canan Gülbeden

6. münewer diyor ki:

HAYIRLI GECELER ABLACIM NERELERDESİN?KAÇ ZAMANDIR NE YENİ TARİF EKLİYOSUN NE DE YORUMLARA CEVAP YAZIYOSUN?ACABA Bİ PROBLEM Mİ VAR?YOKSA FARKLI Bİ SEBEP Mİ?DİĞER BLOKLARI DA DOLAŞTIĞIMDA Bİ SÜRE SONRA BLOK SAHİPLERİNİN İLGİLERİNİN AZALDIĞINI GÖRÜYORUM VE Bİ KISMININ ZAMANLA BLOĞU KAPATTIĞINI.İNŞAALLAH SENDE BÖYLE Bİ DURUM YOKTUR,SENİN LEZİZ TARİFLERİNE VE DE GÜZEL ÜSLUBUNA ALIŞTIK.MÜMKÜN OLDUĞUNCA DAHA ÇOK VAKİT AYIRMANI RİCA EDİYORUM.YENİDEN HAYIRLI GECELER DİLİYORUM.SEVGİ VE ÖZLEMLE…

7. Canan Gülbeden diyor ki:

Sevgili Münewer,
Sanada hayırlı geceler. Mesajını ilk önce beyim işteyken görmüş. Hemen bana telefon etti.Canan Münewer mesaj yazmış,bunun yanındada daha çok mesajımın olduğunu söyledi. Bende çok sevindim ama tabiiki üzüldümde. Hiç istemediğim bir şey Her zaman size yardımcı olmak isterim. Tabiiki elimden geldiğince. Vede mesajlarınıza cevap yazmak. Bazen düşünmediğim olmuyor değil ,yalanmı söyleyim, Acaba tarifleri yapanlar oluyormu olmuyormu. Sayfayı yoksa açmasammıydı diye düşünüyorum. Ama biliyormusun sizler benim canımsınız. Hele hele sende çok tatlı bir kızsın. Beni hiç yanlız bırakma oldumu.
3 hafta sonra Türkiyeye gidiyoruz. Allah izin verirse.Arabayla gidecegiz.3 gün kadar sürüyor. Annemleri 2 sene önce görmüştüm. İnşallah Allah izin verirse bu senede görecegiz. 6 hafta kadar gidiyoruz. Bu arada beyimde askerlik yapacak. 3hafta kadar. İnşallah güzel geçer. Canım benim Kendine çok çok iyi bak.Öperim.
Sevgilerimle
Canan Gülbeden

8. münewer diyor ki:

Canım ablam hiç kimse bakmasa ben bakarım,seni yalnız bırakmam!Yine bak senden sık bakıyorum sitene :) bana mı devretsen acabaaaa?şaka tabi ki,şimdi okudum çok sevindim eşinizin ilgisi benim mesajımı görünce seni araması benim için çok güzel bi olay…ailene kavuşacak olmana çok sevindim seni o kadar iyi anlıyorum ki :( çünkÜ abim avusturyada,ablam fransada.onlar bu yaz gelemeyecek :( çok zor yiğenlerime hasretim.abime,ablama..Hiç bişeylerine şahit olamadık.ablamda,yengemde hamile temmuzda doğum yapacaklar inşaAllah.ne yapalım Allah ötelerde buluşturur inşaAllah :) .abla vallahi daha bugün ıslak kek tarifini yaptım.gitmeden vaktin olursa lütfen yeni bi tarif ekle!size kazasız,belasız hayırlı yolculuklar.mutlu tatiller diliyorum.Gündal abiyede hayırlı teskereler :) selamlarımı iletirsin tanıyo artık beni abim sayılır.seni bekleyen,özleyen birileri var,Unutma!…

9. Canan Gülbeden diyor ki:

Sevgili Münewer,
Aaay sağol canım benim baktığın için. İnanki çok hoşuma gitti. Allah razı olsun. Allah sizide abine,ablana yakın zamanda kavuştursun. Allah yeterki onlara sağlık versin. Senin için tabiiki bir tarif koyarım. Bir tanem. İnşallah ıslak kek tarifin güzel olmuştur. Eğer tarifi beğenmesende yaz olurmu. Beyimde Aleyküm selam dedi. Bütün güzel dileklerin için teşekkür ediyoruz. kucaklar dolusu öpücükler. Sende bizim her zaman aklımızdasın. Allah her zaman yüzünü güldürsün. Sevgiyle kal.
Canan Gülbeden

10. Ihsaniye diyor ki:

Merhaba abla,

geçenlerde tesaduf internette dolasirken senin siteni buldum.. Gerçekten çok güzel tariflerin var.. birde yapilisini anlasilir dilde yaziyorsun. Tesekkürler..Ben bugün bu incirli tatliyi yaptim, ama incir bulamadim.. hurma ile yaptim.. oda çok degisik çok güzel oldu.

11. derya diyor ki:

Merhaba Canan’cım bloğunu canım Yosunbuka’mın bloğunda fark ettim.Çok şık bir blog,tarifler enfes ve çok şık,sunumda muhteşem ellerine ve yüreğine sağlık.Bundan sonra sık sık görüşmek dileğiyle,sevgilerimi bıraktım.
Bende beklerim….
DERYA

12. Canan Gülbeden diyor ki:

Sevgili Derya,
Sanada merhaba canım benim. İnanki çok çok memnun oldum. Beğendiğin için , ve güzel sözlerin için ne kadar teşekkür etsem azdır. Sağolasın. Yine görüşmek dileğiyle kendine çok iyi bak.
Sevgilerimle
Canan Gülbeden

13. Müge diyor ki:

Tarifleriniz çok güzel, herbirini ayrı keyifle okuyorum. Teşekkürler.

14. Canan Gülbeden diyor ki:

Sevgili Müge,
Çok sevindim Beğendiğine. Çok çok ama çok teşekkür ederim.
Sevgilerimle
Canan Gülbeden

15. aslısu diyor ki:

tariflerin çok güzel ablacığım en sevdiğimdee almalı kurabiye ellerine sağlık teşekkür ederimm tariflerin içinn

16. cizcik diyor ki:

Sevgili Canan,
Bir onceki yorumumda bern de hic dikkat etmeden yazmisim diger yorumlari okurken farkettim.baska terifleri uygularken hep malzeme olculerini degistirmek zorunda kaliyordum seninkilerde hic sorun yasamadim.Meger ikimiz de Hollandada yasiyormusuz :) malzeme ayni olunca degistirmeye gerek kalmiyor.Ben hizla yemek kitabimi yazmaya devam ediyorum sana da basarilar.Amsterdamdan sevgiler esine ve cocuklarina da selamlar…

17. erkan diyor ki:

lütfen daha sık tarifler istiyoruz…

18. lyo diyor ki:

Merhaba,

Bu tarifte un yokmu?

19. ferize diyor ki:

Canan hanim incir tatliniz cok guzel gorunuyor ama benim yorumum size olucak.O kadar samimi yazmissinizki tarifinizi cok sicak bir tarziniz var sanki karsilikli anlatiyorsunuz tarifinizi.Kolayliklar dilerim.

20. Afag diyor ki:

salam Canan xanım. tarifleriniz co gözel. ama 1 sorum var.diyelimki almalı kurabiyeyi difrize atıcam . biştikten sonramı yoxsa hamurken mi aticam . yine aynı tulumba tatlısını. bişincemi difrize atıcam şerbetini koyuncamı difrize atıcam.cavabını alırsam cox sevinirim.
men turk tatlılarını cox severim. kendim azeri oldugum icin buranın yemekleri 1 az farkli menimçin. sizin site çox işime yarayacaq. teşekkurler

21. mişanur diyor ki:

arkadaşlar çok güzel bir site

Yorum yaz